nØllan


Lagom trött efter två veckors nØllande.


Jag vet verkligen inte vad jag ska säga om de två senaste veckorna. De har varit intensiva med skola från 8.00 - 24.00/01.00, mycket skratt och galenhet, mindre roliga föreläsningar och mycket nytt folk.

 

Tror det är omöjligt att förklara nollningen för någon som inte upplevt den. Det är så mycket nytt och så mycket konstigt som händer hela tiden. Men sammanfattningsvis så har jag och järngänget:

 

- Träffats på måndagen och lekt namnlekar. Jag minns när jag kom upp från tunnelbanan och mötte alla faddrar som stod och pekade med stora skyltar mot klassrummet där uppropet var och hur tidig jag tyckte jag var. Eftersom jag inte ville va först till uppropet så låtsades jag som om att jag inte gick på KTH och gick förbi hela jäkla campus för att sedan vända och gå tillbaka. Jag minns när vi slogs ihop samhällsbyggnadssektionen, den största av alla, i största föreläsningssalen. Hur vi fick träffa qhlöset första gången. Qhlöset möter man med rädsla. Hur Öhset kom in och livade upp stämmningen. Öhset är galna. Jag minns när vi blev indelade i nØllegrupper och blev tilldelade vår nollesymbol... en gul väst in style of byggarbetare som skulle bäras dagligen på skolans område. Jättefint!

 

- Byggt världens fulaste lådbil som sög! Den sviktade när någon satt sig på den. Vi fick i sista sekund bygga om den från en lådbil till en fyrkant av trä med fyra hjul under som en av killarna i gruppen fick springa och dra runt banan. Men till det bör tilläggas att vi inte kom sist!

 

-Varit på ÄPS - ärtsoppa, punsch och sång. Ärtsoppan var äcklig, men resten av kvällen med sång var rolig.

 

- Blivit tillsagda av Qhlöset att ställa upp oss på ett led i längdordning och hålla varandra i händerna. Sedan blev vi tillsagda att gå ungefär en kilometer i terräng utan att släppa varanadras händer. Samtidigt fick vi sjunga "det finns inget snyggare, än en samhällsbyggare" non-stop. När vi gått den där kilometern kom vi fram till en äng där alla faddrar stod uppradade. Vi fick dansa nØlledansen för DKP (människor med mask i ansiktet som man inte vet något om) som kom inflygandes i två helikoptrar.

 

- Lekt lekar i regn. Gjort en sång om Bravida som vi uppträdde med framför alla andra nØllegrupper under gasque (trerätters med sång och alkohol).

 

- Fått se Petter gratis på Kåren. Stått längst fram och klämts ihjäl.

 

- Gasquat mer!

 

- Varit ute på lilla essingen och lekt lekar med Vasakronan som sedan bjöd på gasque i ett partytält. Legat i gräset och kollat på stjärnorna som befann sig bakom moln.

 

- Blivit bjuden på tivoli och avslutat 2 veckor med singstar och dans i samhällsbyggnadssektionens egen pub.

 

Sammanfattningsvis har det varit två riktigt fina veckor. Min röst är död vilket ju måste betyda någonting bra! Men än är det inte över, njet! På tisdag är det pubrunda med fyrverkerier och sedan 9:e september är det dags för baltzargasque. En finare gasque med förmodligen fler överraskningar.

 

Jag ÄLSKAR i alla fall studentlivet och Stockholm än så länge. Älskarälskarälskar.

Nu ska jag sova för imorgon är det uppdrag som gäller. Godnatt lovers!

 

 


Comments

Comment here:

Name:
remember me?

E-mail: (not shown)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0