Today

Efter en helt underbart skön helg hemma i Sundsvall åkte jag återigen till huvudstaden och vardagen imorse 06.09. Landade i huvudstaden halv 10 och fick då slänga in min väska i en safetybox på centralen och löpa till skolan. Efter den löpningen har dagen inte precis varit smärtfri. Har lyckats med massa konstigt.

Här är en lista på saker som inte gått min väg idag:

1. Lyckades snubbla när jag gått hela vägen ner för en trapp (?) inför en del människor. Lyckligtvis hann Milena fånga mig halvvägs ner mot marken = ingen pinsam vurpa, bara en pinsam snubbling.
2. Råkade på grund av för tidig uppstigning i morse somna på matten, sittandes och skrivandes = ganska många konstiga ord i matteboken. Och nej, jag skämtar inte. Jag satt och sov medan jag skrev... vem gör något sånt?! Lätt en av de sjukaste sakerna jag varit med om.
3. Lyckades träffa den enda vattenpölen på hela KTH när jag skulle gå hem, i tygskor = blöta fötter.
4. När jag kom hem till lägenheten efter en helg i S-vallet stod brandvarnaren och pep helt okontrollerat. Skulle då försöka få ner den från taket, som är någon meter högre än mig. Så trots mina 1.66 metrar över havet och trots att jag använde högsta stegen i hela lägenheten nådde jag inte upp. Kunde bara irriterat småpeta på den. Det slutade i alla fall med att jag fick trycka ner min onda tå i mina högsta klackar, vackla upp på stegen och halvt slå ner brandvarnaren eftersom jag fortfarande var för kort. Lyckades inte få ner den, lyckades inte få ut batteriet, men lyckades fasen få tyst på den i alla fall!

Men annars har det varit en fin dag. Nu ska jag sova och hoppas att morgondagen blir vurpfri.
Godnatt!



Comments
Postat av: linnea

Haha. Jag dör.

2011-09-20 @ 12:02:15
URL: http://linneaess.blogg.se/

Comment here:

Name:
remember me?

E-mail: (not shown)

URL/Blog:

Comment:

Trackback
RSS 2.0